مــــــــرســـــانــــا گـــــــــلــــــــــیمــــــــرســـــانــــا گـــــــــلــــــــــی، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 9 روز سن داره
مهرساممهرسام، تا این لحظه: 7 سال و 11 ماه و 1 روز سن داره

خاطرات مرسانا و مهرسام در وب

افتخار دیگر برای ایران

1390/12/8 19:10
1,300 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز مامان امروز خیلییییییییییییییییییییییییییییی خوشحالم......

وقتی شما تو شکم مامان بودی یک فیلمی اکران شد به نام جدایی نادر از سیمین ..... ....بهترین فیلمی بود که در سال 90 روی پرده رفت.....و امروز تونست  اولین جایزه اسکار سینمای ایران رو هم به دست بیاره.....

و سرانجام اسکار در دستان اصغر فرهادی آرام گرفت ...

ماه از دستان تو آب می خورد
مهتاب نور می گیرد
و شب قصه ساز هزار و یک شب می شود
برای پروانه شدن پیله ی دستان تو کافیست ...

اصغر عزیز ، ای که بلندترین آسمانها هم در بزرگی روح تو غبطه می خورند ! همّتت آن قدر بلند است که تیزترین نگاه از رسیدن به بلندایش باز می ماند ! تو التهاب آن افتخار بزرگ را فهمیدی و دستان طلایی ات نقطه عطفی دیگر را در تاریخ هنر این سرزمین برایمان رقم زد .

اسکار را تو در شرایطی بردی و این نور را تو در لحظه ای تاباندی ، که فضای تیره و تار این سرزمین بیچاره ، دستخوش بی رحمی و سیاهی شده بود که سایه سرد اش لرزه بر اندام همه ی ما افکنده .

تو ثابت کردی که می توان بار دیگر همان دوران خوب و خوش رشد و پیشرفت را داشت ، تو ثابت کردی که ایرانی لایق بیش از آن چیزی است که امروز بر او به نا حق روا داشته اند .

تو مایه افتخار ما شدی ، غرور بار دیگر به خانه های ما بازگشت و اکنون وقت خود باوری و فتح قله های بیشتر و بزرگتر است . تو راه را هموار کردی و مشت محکمی کوبیدی بر دهان ضحاک های زمانه و حسادت طلبان خرافه پرست .

تمام قَد تعظیم میکنیم ؛ نه برای یک فیلم ، نه برای یک فرد ، نه یک جایزه !
برای یک " جــُـدایی "

جدایی نادر از سیمین یک فیلم نبود ،
بلکه سرزمینی بود ناشناخته به نامِ ایران ، که توسط اصغر فرهادی به جهان شناسانده شد ..

متن سخنرانی اصغر فرهادی بعد از گرفتن جایزه:

ﺳﻼﻡ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺏ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﻢ.
ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﻤﺎﺷﺎﻯ ﺍﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻨﺪ. ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ یک ﺟﺎﯾﺰﻩ ﻣﻬﻢ، یک ﻓﯿﻠﻢ ﯾﺎ یک ﻓﯿﻠﻤﺴﺎﺯ. ﺁﻥﻫﺎ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝﺍﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻫﺎﯾﻰ ﮐﻪ ﻣﯿﺎﻥ ﺳﯿﺎﺳﺘﻤﺪﺍﺭﺍﻥ ﺣﺮﻑ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ، ﺗﻬﺪﯾﺪ، ﻭ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺗﺒﺎﺩﻝ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻧﺎﻡ ﮐﺸﻮﺭﺷﺎﻥ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺩﺭﯾﭽﻪ ﺑﺎﺷﮑﻮﻩ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﻰﺁﯾﺪ. ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﻏﻨﻰ ﻭ ﮐﻬﻦ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﻏﺒﺎﺭ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﻣﻦ ﺑﺎ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﺎﯾﺰﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﻢ ﺗﻘﺪﯾﻢ ﻣﻰﮐﻨﻢ. ﻣﺮﺩﻣﻰ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓﻫﺎ ﻭ ﺗﻤﺪﻥﻫﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﻰﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﻭ ﮐﯿﻨﻪ ﺑﯿﺰﺍﺭﻧﺪ.


تبريك بسيـــار به تمام ايرانيان

 

این صحنه ها را به خاطر بسپارید تا برای فرزندانتان از آن خاطره ها بگویید

 

به افتخاری که به دست های تو نشست ...

شاد ِ دست های توام ...که این لحظه در تاریخ تاریکم عجبیب روشن بود

بگذار تمام دنیا خیره بر هنرت بماند ....

این لحظه / عجیب در خاطره ی سینمایی ما می ماند

اسکار ، پایان شکوهمندی برای یک سال در اوج ماندنت بود ......................

جدایی نادر از سیمین برنده ی اسکــــــــــــــار بهترین فیلم خارجی شد ***

"""""" شیرین ترین جدایی تاریخ ایران با دریافت اسکار شیرین تر شد """""
 
واقعا ممنونم ازت، از اینکه بازم ما رو یاد کردی، از اینکه خودتو از ما دونستی و بازم این حس قشنگ رو به دل های ما آوردی....
واقعا خوشحالم و این افتخار و به همه ایرانی ها تبریک میگم.
 
♥ ♥ ♥ مــمــنــونــم کــه خـوشحـالــمون کردی ♥ ♥ ♥
 
جدایی نادر از سیمین با دریافت نخستین اسکار تاریخ سینمای ایـــــــران جاودانه شد تا نام سرزمین ایـــــــــران در پس گرد و غبار سیاست پنهان نماند!... با سپاس فراوان از اصغر فرهادی...
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (37)

مرجان مامان پریساجون
8 اسفند 90 15:18
مباااااااااااااااااارکه.هوراااااااااااااااااااااااا
مامان ثنا و ثمین
8 اسفند 90 15:25
چه لحظه ی زیبائی.از خوندنش احساس غرور کردم.آفرین
نسترن
8 اسفند 90 16:03
امنم خیلی خوشحالم بهر حال نتیجه زحماتشون دیدند بماند بعد مدتها هم مایک فیلم درست وحسابی دیدیم
مامان مبینا
8 اسفند 90 16:04
منم تبریک میگم،واقعا افتخار بزرگی بود،من اون موقع حامله بودم و نشد برم این فیلم رو ببینم ولیالان خیلی دوست دارم ببینم.


مامان ریحانا
8 اسفند 90 16:40
سلام کی بود اسکار از بس مشغوله کارای خونه تکونی شدم نتونستم بشینم پای برنامه ها و اسکارو ببینم خیلی خوشحال شدم تبریک میگم پس اولین اسکار رو اصغر فرهادی گرفت چه افتخاری احساسه غرور می کنم
مامانی فری
8 اسفند 90 17:32
L´¯)✿ .`•.¸.•´(¯`I´¯)✿ ******.`•.¸.•´(¯`K´¯)✿ ...***********`•.¸.•´(¯e`پایدار و سرسبز باشی سرزمنینم ایران
مامان نسترن
8 اسفند 90 18:56
واااااااای مهسا جون منم به شما تبریک میگم...نمیدونی چه حالی شدم وقتی فهمیدم. انگار داشتم خواب میدیدم...منم یک دختر اریایی حساس...از خوشحالی گریم گرفت.دستم جلوی چشمم بود نیروانا فکر کرد دارم باهاش (دتی) بازی میکنم...هی میگفت : له له یعنی دتی


نایسل
8 اسفند 90 19:30
واییییی شوکه شدم من نمیدونستممم مبارکککک باشههه خدایاااا باورم نمیشه آفریننن
سرآشپز نیلو
8 اسفند 90 23:34
تبریک به مهسا جونم و همه ی ایرانی های با غیرت
مامان شراره
9 اسفند 90 1:41
منم خوشحالم.وبه همه ایرانیها و به خودت مهسا جان تبریک میگم
مامان سانلي
9 اسفند 90 1:44
تبريك ميگم خانمي منم خيلي خوشحالم.دست شما هم درد نكنه كه اينقدر خوب نوشتين.مرساناجونم رو ببوسين
مامان تیارا
9 اسفند 90 8:50
من هم به سهم خودم تبریک میگم به شما وتمام ایرانیان این روزهای غرور آفرین را .
مامان حارث
9 اسفند 90 11:24
تبریک میگم،واقعا
ثمین
9 اسفند 90 11:51
سلام عزیزم آپلودر عکسام گاهی بهم میریزه و عکسا قابل مشاهده نیستن ممنون که اطلاع دادین اگه بازم چنین چیزی پیش اومد لطفا بگید تا عوض کنم یا دوباره آپلود!!!!!!!!
مامان باران
9 اسفند 90 12:59
سلام به تمام مردم ايران زمين تبريك ميگم ، مهسا جونم ازت خيلي ممنونم به خاطر ثبت اين افتخار تو وبلاگ مرسانا جون
محمد
9 اسفند 90 13:12
به همه ایرانیا تبریک میگم
sara
9 اسفند 90 18:07
سلااااام خوبید؟ما تقریبا یه تازه واردیم که دوست داریم اینجا دوست پیدا کنیم با اجازتون لینکتون میکنم امیدوارم بتونیم دوستای خوبی واسه هم باشیم


خوش اومدی به دنیای مجازی عزیزم منم لینکتون کردم
نرگسی
9 اسفند 90 18:43
خیلی خوب نوشتی عزیزم .. منم مثل همه خوشحالم ..
شادي
10 اسفند 90 0:19
مامان آرشیدا کوچولو
10 اسفند 90 0:48
شادی و افتخار یه بار دیگه به سراغمون اومد برا مرسانای گلم
sin sin
10 اسفند 90 9:16
manam kheyli khoshhal shodam va be hame tabrik migam
مهسا
10 اسفند 90 10:49
مهسا جون منم به شما وتمام ایرانی ها تبریک میگم بوسسسس
مامان امیرناز
10 اسفند 90 10:50
سلام عزیزم مرسی که عکساشو گذاشتی من موفق نشدم ببینم واقعا لذت بردم از نوشته هات مرسی گلم
ثمین
10 اسفند 90 12:12
سلام
عکسای سفره هفت سین تون رو گزاشتم تو نمایشگاه تا همه از سلیقه زیباتون استفاده کنن
دوست دارم


مامان محمدرضا
10 اسفند 90 20:26
درود به اصغر فرهادی و شادباش به تمامی ایرانیان آره عزیزم رو دست طاهریان سونو نیست تو مشهد
مهسا-مامی بردیا
10 اسفند 90 23:50
من هم این حادثه مهم رو به همه ایرانیان عزیز تبریک میگم ...
زهره
11 اسفند 90 9:46
اگر هنر نبود چگونه ممکن بود که یک «جدایی» تا این‌حد افتخار آفرین و باشکوه باشد
zohre
11 اسفند 90 9:49
سلام مهسا جون .اولین روز کاری مبارک. امیدوارم دلتنگ نباشی


مرسی گلم
فهيمه و صدرا
11 اسفند 90 10:01
وطنم پاره تنممممممممممممممممم
فهيمه و صدرا
11 اسفند 90 10:02
مهسا جون ببخش پس نظرات خصوصي توي وب صدرا نمياد چون رمزتم نگرفتم مي گم به اين وبم جواب بده و رمز رو بده پليز
مامانی درسا
11 اسفند 90 10:31
عزیزممممم خیلی روز خوبی بود من خیلی گریه کردم و خدا رو شکر . مرسانای گلمو ببوس
مامان رهام
11 اسفند 90 10:54
مهسا جون عالي بود عالي آفرين
طاها
11 اسفند 90 11:20
فکر کنم اصغرفرهادی به خاطره مرسانا جان تلاش کرد تا اسکار بگیره
ghazale
11 اسفند 90 21:06
mer300000000000 ke sar zadi be weblogam mer30 man har rooz miyam sar mizanam be webloget
مامان كيان و كارين
12 اسفند 90 8:57
مهسا جان با اجازه ،‌ ازمتن قشنگت در وبلاگم استفاده كردم .


قربونت برم
نسیم
12 اسفند 90 12:24
این افتخار افرینی رو به همه تبریک میگم
مامان الینا
13 اسفند 90 2:12
هوووووووووووووووووووووووووورررررررررررررررااااا